Tilstede: Lotte Næsted, Thorben Jørgensen, Lis-Elna Hvidt, Elo Skovhus Christensen, Annelise Hauge Madsen, John Vestergaard, Rikke Knudsen
Gæst: Niels Vestergaard
Tilstede: Lotte Næsted, Thorben Jørgensen, Elo Skovhus Christensen, Lis-Elna Hvidt, Annelise Hauge Madsen, John Vestergaard, Rikke Knudsen
Gæst: Niels Vestergaard
Tilstede: Lotte Næsted, Annelise Hauge, Thorben Jørgensen, Lis-Elna Hvidt, Elo Skovhus Christensen, Rikke Knudsen, John Vestergaard
Gæst: Niels Vestergaard
Mødelokalet i graverhuset Gelstedvej 34 , 5560 Aarup
1. Godkendelse af dagsorden;
Godkendt.
2. Referent og afbud;
Nina Nielsen.
Afbud; Lotte Næsted, Rikke Knudsen
3. Meddelelser:
● Formand/næstformand;
Der er indkøbt affugter til kapellet, som er i brug når der er bemanding på kirken, Der er kirkesyn Tirsdag d. 14/6 kl 12.00, evt interesserede melder tilbage til Nina, Afleveringsforretning af kalkning Torsdag d. 16/6 kl ca 11.00 Elo tager
den.
● Kasserer/regnskabsfører; Der er en forventelig merudgift på varme.
● Præster;
● Kirkeværge; Der er kommet styr på strøm og lamper,
● Kontaktperson;
● Aktivitetsudvalg;
● Medarbejderne;
4. Nyt projekt.
Gulvet i koret synker; Der skal rettes henvendelse til provstiet ang midler til projektering. Elo og AnneLise starter op.
5. Stigende energipriser;
hvad gør vi; Da vi forventer en stor merudgift Starter vi med at
sætte temp. i kirken til 18 grader. Derudover er der en undersøgelse i gang om hvad jordvarme vil koste.
6. Flygel;
Elo instruerer Ann-Line i påfyldning af vand.
7. Udlevering og registrering af nøgler og brikker;
Sker ved Kuno på kirkekontoret. Man retter selv henvendelse til Kuno, men forventligt er alle i rådet har et sæt til kirken.
8. Dåbskande;
Drøftelse af udseende på ny dåbskande. Klassisk udseende
messing kande med hank og hældetud.
9. Lukket punkt.
10. Næste møde;
Tirsdag d. 28-06-2022 kl 19.00
11. EVT.
Tilstede: Elo Skovhus Christensen, Annelise Hauge Madsen, Nina Lykkegaard Nielsen, Lotte Næsted, Lis-Elna Hvidt, Rikke Knudsen
Gæst: Niels Vestergaard
● Formand/næstformand: gave til tårnindvielse – doneret til dåbskanden. Fint arrangement til tårnindvielsen. Provsten holdt en fin prædiken, lægges i skabet i våbenhuset. Godkendt aftale for bekæmpelse af muldvarpe på kirkegården fire gange årligt. Fællesmøde med Aarup: møde i juni måned tirsdag eller onsdag.
● Kasserer/regnskabsfører: Kvartalsrapport 01.01.2022-31.03.2022 – der er overskud. Godkendt og underskrevet. Budget 2023 – skal være provstiet i hænde 1. juni 2022.
● Præster: Minikonfirmander begynder 21. april – 5 uger. Pinse for børn
i uge 22 en formiddag, - der bestilles bus og kagemand/kone.
● Kirkeværge: Elo kontakter alarmselskab med henblik af flytning af alarmboks, samt ringer til elektriker. Der ansøges fonde til 5 bænke på kirkegården.
● Kontaktperson: Intet at bemærke
● Aktivitetsudvalg: Bededag – ønske om tilskud kr. 200 til kørsel i stedet for blomster godkendt. Heidi pynter efter aftale med Ann-Line kirken, samt er til stede under koncerten.
● Medarbejderne: deltagelse i personalemøde drøftet. Afholdes månedligt i Aarup, dog forslag om 1 gang hvert kvartal i Rørup.
3. Konfirmation: Generalprøve onsdag før konfirmation, samt hovedrengøring.
4. Tilbud på udbedringer af punkter fra kirkesyn: Gennemgang af tilbud - godkendt.
5. Nøgler: opdatering af låsesystem – Annelise kontakter Kuno for ”nøglesedler”.
6. Kapel: Nøgle til kapel holdes uden for nyt nøglesystem – Kirkeværge sørger for videre udførelse.Affugter med slange indkøbes.
7. Næste møde: 31. maj kl. 19.00.
8. EVT: 11.september efterårskur.
Mødelokalet i graverhuset
Gelstedvej 34, 5560 Aarup
Mødelokalet i graverhuset Gelstedvej 34 , 5560 Aarup
1. Godkendelse af dagsorden.
2. Referent og afbud.
Referent; Nina Lykkegaard Nielsen
Afbud; Rikke Steen Knudsen, Lis Elna Hvidt Suppleant; Thorben Jørgensen
Gæster; Niels Vestergaard, AnnLine Krag Kjer
3. Meddelelser:
● Formand/næstformand: Formandsmøde Torsdag D 24-02-2022
● Kassèr/regnskabsfører: Lygtepælene på p-pladsen er repareret og belægningen er fyldt op.
● Præster.
● Kirkeværge; Der bliver sat skilte på alle gravsteder hvor gravstedsejer passer selv. Der er gravsteder der skal nedlægges. Eksempler på GIAS takster indsendes til provstiet.
● Kontaktperson;
● Medarbejderne; Ferie uge 31,32,33 og 41.
● Aktivitetsudvalg; Store Bededags koncert Lotte tovholder. Tårn Indvielse Søndag d. 3 April kl 11.30. Pølsevogn og gospelkor er bestilt.
● Byggeudvalg.
4. Gennemgang af årsregnskab 2021.
Regnskabet ser pænt ud. Rørup menighedsråd har gennemgået og godkendt årsregnskab for 2021 med følgende stempel: ”Rørup Sogns Menighedsråd, CVR-nr. 53919111, Regnskab 2021, Afleveret d. 17-02-2022 19:40”
5. Kirketårn.
Der er foretaget afleveringsforretning.
6. Lindetræer.
Overslag fra Jørgen Kristensen godkendt. Træerne løftes og tyndes.
7. Hjertestarterskab;
Nina undersøger, og informere rådet.
8. Grandækning på reb;
9. Fjernelse af forhække;
ikke godkendt
10. Vending af gravsten;
Der er nogle af gravstenene der står forkert ift. baghækkene.
11.Næste møde:
Tirsdag d. 22-03-2022 kl 19:00
12. Evt: