Babysalmesang

Babysalmesang i Rørup kirke.

Babysalmesang er i vinter/foråret 2024 flyttet til Rørup kirke, da Aarup kirke er lukket for at blive malet indvendig.

Holdene ligger altid onsdag kl. 10.00 – 11.00 og foregår altid i selve kirkerummet.

Der oprettes nyt hold efter 5 gange.

Babysalmesang henvender sig til babyer fra 1 – 9 måneder sammen med mor, far eller en anden voksen.

Vi synger en halv time og hygger med kaffe/the og chokolader bagefter.

Programmet er bygget op som en lille minigudstjeneste og vi laver altid det samme program, da genkendelighed er vigtig for både barn og voksen.

Alle får en lille kuffert med massagebold, rasleæg, tørklæde og et lille sangark.

Sangene visualiseres med f.eks fagter, tørklæder, massagebold, dans, sæbebobler, stjerneparaply, kræmmerhusengel, forskellige instrumenter med fine klange, klokker, kylling som hånddukke, vugge i tæppe.

Programmet fornys hver gang et nyt hold begynder, så det passer til årstid og evt. kirkelig højtid som jul, påske, pinse.

I løbet af året tager vi op på Plejehjemmet Holmely med nogle af holdene og viser vores program til stor glæde og gavn for både beboerne og os!

Udover Elisabeth, som står for babysalmesangen, medvirker to frivillige damer fra menigheden: Kirsten og Hanne.

Nogle af de gode ting ved babysalmesang er det skønne samvær med andre nybagte mødre/fædre, at man får et naturligt forhold til sin kirke og at man lærer nye sange og salmer.